Wróć do kategorii Klienci

Anulowanie rezerwacji

4 min czytania

Czasami musisz anulować rezerwację - z powodu choroby, awarii sprzętu lub innych okoliczności. Dowiedz się jak to zrobić i co się dzieje z zaliczką klienta.

Jak anulować rezerwację?

1

Znajdź rezerwację

W panelu salonu przejdź do sekcji "Rezerwacje" i znajdź rezerwację, którą chcesz anulować.

2

Kliknij menu akcji

Przy rezerwacji kliknij przycisk z trzema kropkami (⋮) aby rozwinąć menu.

3

Wybierz "Anuluj rezerwację"

Z menu wybierz opcję anulowania. Pojawi się okno z polem na powód anulacji.

4

Podaj powód anulacji

Wpisz powód anulacji - klient otrzyma go w mailu. Bądź uprzejmy i wyjaśnij sytuację.

5

Potwierdź anulację

Kliknij przycisk potwierdzenia. Rezerwacja zostanie anulowana, a klient otrzyma powiadomienie.

Co się dzieje po anulacji?

Powiadomienie email

Klient otrzymuje automatyczny email z informacją o anulowaniu rezerwacji wraz z podanym przez Ciebie powodem.

Wolny termin

Termin automatycznie staje się ponownie dostępny dla innych klientów.

Co z zaliczką klienta?

Anulacja przez salon = zwrot zaliczki

Gdy to salon anuluje rezerwację, klient ma prawo do pełnego zwrotu zaliczki. Zwrot powinien być zrealizowany w ciągu kilku dni roboczych.

Rezerwacja bez zaliczki

Jeśli rezerwacja została złożona bez zaliczki, anulacja nie wiąże się z żadnymi rozliczeniami finansowymi.

Co gdy klient anuluje?

Gdy to klient anuluje rezerwację, sytuacja wygląda nieco inaczej:

Więcej niż 24h przed wizytą

Klient może anulować i otrzymać pełny zwrot zaliczki.

Mniej niż 24h przed wizytą

Klient może anulować, ale zaliczka przepada jako rekompensata za zajęty termin.

Powiadomienie dla salonu: Gdy klient anuluje rezerwację, otrzymasz email z informacją o anulowaniu oraz możesz zobaczyć powód podany przez klienta.

Dobre praktyki

  • • Anuluj z jak największym wyprzedzeniem - klient doceni wcześniejszą informację
  • • Podaj rzeczywisty powód anulacji - buduje to zaufanie
  • • Zaproponuj alternatywny termin w treści powiadomienia
  • • Jeśli klient często anuluje, rozważ użycie funkcji blokowania
  • • Pamiętaj o zwrocie zaliczki gdy to Ty anulujesz