Anulowanie rezerwacji
Czasami musisz anulować rezerwację - z powodu choroby, awarii sprzętu lub innych okoliczności. Dowiedz się jak to zrobić i co się dzieje z zaliczką klienta.
Jak anulować rezerwację?
Znajdź rezerwację
W panelu salonu przejdź do sekcji "Rezerwacje" i znajdź rezerwację, którą chcesz anulować.
Kliknij menu akcji
Przy rezerwacji kliknij przycisk z trzema kropkami (⋮) aby rozwinąć menu.
Wybierz "Anuluj rezerwację"
Z menu wybierz opcję anulowania. Pojawi się okno z polem na powód anulacji.
Podaj powód anulacji
Wpisz powód anulacji - klient otrzyma go w mailu. Bądź uprzejmy i wyjaśnij sytuację.
Potwierdź anulację
Kliknij przycisk potwierdzenia. Rezerwacja zostanie anulowana, a klient otrzyma powiadomienie.
Co się dzieje po anulacji?
Powiadomienie email
Klient otrzymuje automatyczny email z informacją o anulowaniu rezerwacji wraz z podanym przez Ciebie powodem.
Wolny termin
Termin automatycznie staje się ponownie dostępny dla innych klientów.
Co z zaliczką klienta?
Anulacja przez salon = zwrot zaliczki
Gdy to salon anuluje rezerwację, klient ma prawo do pełnego zwrotu zaliczki. Zwrot powinien być zrealizowany w ciągu kilku dni roboczych.
Rezerwacja bez zaliczki
Jeśli rezerwacja została złożona bez zaliczki, anulacja nie wiąże się z żadnymi rozliczeniami finansowymi.
Co gdy klient anuluje?
Gdy to klient anuluje rezerwację, sytuacja wygląda nieco inaczej:
Klient może anulować i otrzymać pełny zwrot zaliczki.
Klient może anulować, ale zaliczka przepada jako rekompensata za zajęty termin.
Powiadomienie dla salonu: Gdy klient anuluje rezerwację, otrzymasz email z informacją o anulowaniu oraz możesz zobaczyć powód podany przez klienta.
Dobre praktyki
- • Anuluj z jak największym wyprzedzeniem - klient doceni wcześniejszą informację
- • Podaj rzeczywisty powód anulacji - buduje to zaufanie
- • Zaproponuj alternatywny termin w treści powiadomienia
- • Jeśli klient często anuluje, rozważ użycie funkcji blokowania
- • Pamiętaj o zwrocie zaliczki gdy to Ty anulujesz